Dizelsko gorivo je glavni vir energije za motor, ima pa tudi naslednje ključne naloge:
- hlajenje – s kroženjem skozi sistem za vbrizgavanje goriva in vsrkavanjem neželene toplote
- podmazovanje – z ločevanjem premičnih komponent v črpalkah za dovajanje goriva in vbrizgalnih črpalkah
- čiščenje – s prenosom onesnaževalcev v filter za gorivo, od koder se odstranijo
Zakaj potrebujete filter za gorivo? Sovražniki dizelskega goriva so:
- umazanija in usedline – če se pojavijo v sistemu za gorivo, zamašijo filter za gorivo in povečajo obrabljenost sistema za dovajanje goriva.
- voda – povzroča največ skrbi, sej je najpogostejša. V gorivo jo lahko vnesemo ob polnjenju rezervoarja s kondenzacijo znotraj rezervoarja za gorivo ali zaradi slabih vzdrževalnih navad. Voda v dizelskem gorivu lahko povzroči resne posledice, saj lahko zaradi nje raznese iglo vbrizgalne šobe, kar lahko povzroči korozijo in zmanjša mazalno sposobnost goriva, kar vodi v predčasno obrabljenost črpalk in injektorjev.
- organski onesnaževalci – asfaltni in parafinski vosek, ki sta ostanka pri postopku rafiniranja lahko zamašita sita, cedila, filter goriva in celo cevi.
Okvare injektorja
Okvare ležajev
Poškodbe batov
Poškodbe ojničnih ležajev
Filtri za gorivo obstajajo za različna področja uporabe – od običajnih goriv, kot so bencin, dizelsko gorivo in ekstra lahko olje. Filter za nafto mora zagotavljati, da ne pride niti najmanjši delček umazanije preko dovoda goriva v motor. Oljni drsni film ne sme biti ogrožen, da ne pride do trenja.
Posebno pri novih generacijah modernih dizelskih motorjev z visokotlačnim vbrizgavanjem goriva, kot so “common-rail” ali sistem “črpalka-šoba”, je zahteva po čistosti goriva postala zelo visoka. To izhaja iz tega, da so tlaki vbrizgavanja goriva vedno višji; dizelski motorji nove generacije obratujejo s tlakom vbrizgavanja z do 2000 barov in bodo v prihodnosti verjetno še višji.
Ločevanje proste vode je vsaj tako pomembno kot filtriranje delcev umazanije. V modernih sistemih lahko tudi najmanjša kapljica vode povzroči škodo v tlačnem sistemu in šobah za vbrizgavanje goriva. Po normi proizvedeno dizelsko gorivo vsebuje do 21 g vode in do 2,5 g umazanije. Sem spada tudi nastanek kondenza. Fleetguard in Donaldson imata vrhunske rešitve za odstranjevanja vode iz goriva in v ta namen ponujata posebne separatorje goriva.
Ponujamo vam tudi separatorje goriva drugih proizvajalcev, kot so Separ in Parker Racor.
Da bi zadostili tem strogim zahtevam, vam ponujamo široko paleto prvovgradnih filtrov Fleetguard in Donaldson za filtracijo goriva:
- Vijačne elemente (spin-on elemente)
- Zamenljive filtrske vložke
- Medcevne filtre
- Separatorje goriva (izločevalce vode iz goriva)
- Separatorje v kombinaciji z grelci
Glede na zahteve kakovosti veljajo za vsak filter za nafto, ne glede na vijačne ali zamenljive elemente, enaka pravila:
- Visoka stopnja ločevanja
- Dolga življenjska doba
- Enostaven servis
Zavedamo se filtracije goriva na vseh ravneh:
Stopnja 0 – filtracija rezervoarja za gorivo
Dobava goriva, ki vključuje procesiranje, transport in dolgoročno hranjenje dizelskega goriva je na kritični ravni, ki lahko vodi do onesnaženja in razgradnje goriva. Raziskave kažejo, da današnje gorivo ni dovolj čisto in le 43 % vsega goriva distribuiranega po svetu dosega koncentracijo delcev 18/16/13, ki naj bi bila dosežena v rezervoarju. V kolikor se ta zahteva ne doseže, to lahko vodi do hudih poškodb komponent sistema goriva, saj filtracija goriva na motorju ne bo zmogla doseči ciljne čistoče goriva 12/9/6, kar pomeni manj kot 4000 delcev velikosti 4 mikronov in večjih.
Stopnja 1 – filtracija rezervoarja vozila
S predstavitvijo svetovnih standardov za čist zrak se morajo sistemi goriva spopadati z največ izzivi do sedaj. Ti izzivi vključujejo višji pritiske kot tudi nova goriva, kot je npr. dizel z ultra nizko količino žvepla in biodizel. Z zahtevami filtracije do 2 mikrona na nekaterih HPCR (high pressure common rail) sistemih goriva je nujno, da imate najboljšo kvaliteto goriva kot tudi filtracijo goriva. Cummins in Donaldson vam ponujata produkte, ki jih potrebujete za vzdrževanje in zaščito vašega modernega sistema goriva vključno s »full flow« in »bypass« filtracijo, procesorji goriva, aditivi za gorivo in analizo goriva.
Stopnja 2 – filtracija motorja
- Predfiltracija na sesalni strani (torej pred črpalko za gorivo)
- Glavna filtracija na tlačni strani (za črpalko za gorivo)
AdBlue
Novejša vozila uporabljajo tudi AdBlue tekočino za zmanjšanje emisij motornih vozil. Donaldson vam s svojo tehnologijo zagotavlja zmanjšanje emisij, zato izberite Donaldson AdBlue naftni filter goriva.